Black, gold or silver?

Antony Morato
25 jan
2019

Kleding: het zal niemand ontgaan zijn dat kleding met het jaar duurder wordt. Grote merken breidden zich uit en torenhoge prijzen schieten wegens populariteit nog verder omhoog. Nieuwe manieren van marketing helpen de kledingmerken hun kleding nog sneller aan de mensen kwijt te kunnen en je wordt platgegooid met reclames. Influencers worden op social media ingeschakeld om hun dure kleding te fotograferen zodat hun miljoenen volgers zien wat blijkbaar cool is om te dragen. Wat menig mens niet weet bij het zien van deze foto’s is dat bekende merken hun kleding gratis aan invloedrijke mensen schenken in ruil voor zo’n foto.

Is het nog wel betaalbaar?

Hoewel kleding iets is wat we allemaal nodig hebben, kan niet iedereen de prijzen van tegenwoordig betalen. Gelukkig hebben drie Italiaanse broers Caldarelli daar een oplossing voor gevonden: betaalbare herenkleding die net zo modieus is als de grote bekende merken en net luxueus oogt. Zij bedachten het merk Antony Morato, een hip, jong, trendy en vooral betaalbaar kledingmerk. Het interessante aan dit merk is dat het uit drie lijnen bestaat: black, gold en silver. De lijnen staan niet voor de letterlijke kleuren waaruit die specifieke lijn bestaat. De kleuren zijn slechts de namen van de lijnen en staan ergens anders voor. Neem de ‘black’ lijn, deze is vooral gericht op alledaagse fashion. De ‘gold’ lijn richt zich echter weer meer op denim en de ‘silver’ lijn is voornamelijk sportswear. Het merk breidde zich al snel uit en begon zelfs in de rest van Europa, Zuid-Amerika en Azië te verkopen. Het heeft inmiddels een junior-lijn en verkoopt naast kleding ook schoenen en accessoires.

Positieve ontwikkeling

Het is fijn om te zien dat er in de modewereld nog genoeg ruimte bestaat voor kleding die betaalbaar is maar toch van goede kwaliteit gemaakt wordt. Mooie kleding zou niet slechts voor hen met veel geld moeten zijn. Naar mijn mening bestaan er nog te weinig merken die zich op deze visie richten en dat is zonde. De Italiaanse broers delen deze visie gelukkig wel en zetten met hun merk de toon voor toekomstige modetrends. Het is geen wonder dat dit merk zo razendsnel populair werd. Hun kleding is gemaakt van fijne stoffen die van hoge kwaliteit zijn. Het is subtiele kleding maar is zeker niet simpel te noemen.

Het valt alleen maar te hopen dat de rest van Europa deze trend voortzet en er meer van dit soort fantastische, betaalbare merken op de markt komen.